Söndag
2.7.2017 
29.83km Totalt: 320.77km
Ingen migrän! Helt fantastiskt!
Drar en stadig readymeal till frunch (det blev visst rätt rejäl sovmorgon) innan jag drar iväg mot stan.
Mauritshuis står först på agendan.
Som tur är fick man ett informationsblad och man kunde dessutom ladda ner en app som förklarade konstverken för nu är jag ute på tunn finkulturell is.
Konstkonnessör har jag då aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Det var kul att se flicka med pärlörhänge i verkligheten, de i övrigt "kända" konstverken hade jag inte hört talas om men även en barbar som jag kände trots allt igen namnet Rembrandt på några av verken.
Gick igenom Binnenhof igen, tyvärr utan Cello-ackomanjemang den här gången.
Mycket ståtligt byggnadsverk och tydligen världens äldsta parlamentsbyggnad som fortfarande är i bruk.
Efter en omväg via shoppinggator tar jag mig till Fredspalatset, säte för Haagtribunalen.
En vacker byggnad som jag för nöja mig med att beundra på håll då den redan hunnit stänga för besökare.
Resten av dagen såsar jag mest omkring ganska planlöst, jag äter en riktigt stadig lunch på en kinarestaurang i Haags chinatown följt av ännu mer planlöst kryssande i centrum varefter jag åter käkar kvällsmat på samma krog-gata som igår.
Lax den här gången, det var minst lika njutbart som igår.
Det kan ha slunkit ner en liten digestif också.
Det blir ingen sen kväll då jag har långt att åka till färjan i Travemünde imorgon.
Mauritshuis - Paulus Potter, The Bull
Jan Steen, 'As the Old Sing, So Pipe the Young'
Rembrandt van Rijn, The Anatomy Lesson of Dr Nicolaes Tulp
Pieter Claesz, Vanitas Still Life
Ambrosius Bosschaert the Elder, Vase of Flowers in a Window
Johannes Vermeer, Girl with a Pearl Earring
World peace flame monumentet utanför fredspalatset






